En bra dag blev till en dålig

Inte varje dag man ritar ansiktsmålning på 30 barn, men riktigt roligt var det. Egentligen inte själva grejen men att se deras små ansikten lysa upp efter dom kollat sig i spegeln. Obeskrivligt. Dagen gick väldigt fort trots att jag arbetade till 17.30 och jag skulle stänga för första gången. Var väldigt stressad och trodde jag hade koll på allt men precis när jag larmat såg jag att en lista och en telefon hängde precis utanför dörren. "Helvete" var min första tanke, fast det kunde ju varit värre. Ville inte ge mig in på att larma av så tog med mig listan och telefonen hem. I sekunden kändes det som ett stort misslyckande för jag ville så gärna att allt skulle flyta på. Men nu i efterhand är det skit samma, larmet gick på och det var det viktigaste.

Idag var det alltså förskolans dag och jag satt och målade små söta ansikten i säkert tre timmar sammanlagt. Jag skulle vilja ha på mig kodräkten varje dag för man känner sig sjukt uppskattad. Barn vill mjölka en varannan sekund, det händer ju aldrig annars. Kan ju bero på att det är lite brist på spenar när jag är Jennifer Stålhult och inte The Cow. Det var iallafall en sjukt lyckad dag och det är mycket trevligt med ett litet avbrott i vardagen. Barnen var superduktiga på att sjunga och kunde även hålla takten denna gången! Det är inte lätt inte.  

Fia åkte med mig hem från träningen idag och vi började prata om en väldigt rolig sak. Ni vet när man sitter och snackar om en sak, sen börjar man förklara en ny sak och så säger man "det är typ samma sak, fast man har grädde istället för creme fraiche, och choklad istället för hallon, och det är typ mousse istället för glass." Varför gör man så? "Det är samma sak FÖRUTOM att bla bla bla..." Haha, jag älskar det. Och jag älskar er. / J


Kommentarer
Postat av: Fia

HAHAH sjukt bra diskution! <3

2011-05-20 @ 20:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0