Dag 1 - Saker ni (kanske) inte visste om mig

När jag var liten hittade jag ett armband i sandlådan på min skolgård
som var värt 3000 spänn. KATCHING!

Jag har dragit ut fyra tänder och haft tandställning i 4,5 år. För er som inte
vet hur jag såg ut innan såg det praktiskt taget ut som att någon hade
kastat in tänderna i min mun och hoppats att det blev bra. När personen
i fråga såg att det inte alls blev bra var han för trött för att rätta till problemet.




Jag har inte kräkts sen jag var ca 10 år. Halleluja! Verkar som att jag
slipper vinterkräksjukan i år också. 

Jag har spelat hockey med Viggbyholms pojklag i 3 - 4 år när jag var mindre. 
Tror inte vi vann en enda match under dessa år. När vi var på läger / cup
fick jag ett omklädningsrum för mig själv och hängde upp alla mina kläder
på varsin krok.

Jag har varken läst boken eller sett någon av Twilightfilmerna. Om någon kan
övertyga mig om varför det är sådant man inte får missa så kanske jag
ser filmen en vacker dag, hatar att läsa.

För ca fem år sedan spelade jag Sanktanfinalen med gipsad handled. Min tränare
sökte dispens och den godkändes. Det var annorlunda.

När jag gick i mellanstadiet lekte vi dunken på rasterna. Min vän Mickis hade
gömt sig under den stora rutchkanan. När jag hittade henne hade hon fastnat.
Då skulle jag kliva över kanan och hjälpa henne ut, då halkar jag och slår
framtänderna i en stålkant. Som tur var lossnade inte tanden helt, men jag fick
ha den limmad i flera månader innan den satt fast igen.

Jag älskar realityshows men skulle aldrig vara med i en själv.

Jag är lite av en hypokondriker, men det var värre förr. Kanske för att det
har hänt så många konstiga grejer med min kropp. Tappade känseln i halva
ansiktet till och från under en period. Ingen visste varför. Fick en klump i mitt
vänstra lår, mamma var livrädd för att en kompis till henne som är sjuksköterska
trodde det var en tumör, vilket det inte var, för jag lever än. Jag har haft en klump
i halsen, inte en sån man säger att man får, utan det var en riktig klump. Den är
också borta nu, berodde troligtvis på att jag var spänd eller något. Google ni vet.

Jag är en shopaholic, precis som modra min. Hade jag inte haft något vett i skallen
så hade jag inte haft problem med att spendera alla mina pengar på kläder.

Jag är ett stort fan av Gordon Ramsay, Ellen DeGeneres, Per Morberg och dem goa
gubbarna på Vinyl 107. 


 

Jag kan titta på bilder från förra våren och tänka "Hur fan kunde jag sätta på mig det där?"
Är rädd för att jag kommer tänka likadant i hela mitt liv.

Jag har bitit på naglarna så länge jag kan minnas. Anstränger jag mig på riktigt klarar
jag av att inte göra det, men hatar att få smuts under naglarna och då biter jag av dem.
"Men varför klipper du inte?" tänker ni. En bra fråga, och jag har egentligen inget svar.

Jag är mörkrädd. 

Jag hade en hoppande böna när jag var liten. Jag byggde ett bo till honom av en
kartong och gjorde en säng av skumgummi. Gjorde även en kompis till honom av
pärlor, en mask. Jag tror han trivdes mycket bra, sen insåg jag hur tråkig han egentligen
var och slängde honom i papperskorgen.

Jag har haft en eremitkräfta som hette Helmer. Han var också otroligt tråkig men rätt
ball. Han dog för han blev gammal, sen begravde vi honom på baksidan. Han ligger
någonstans i gräsmattan helt enkelt.



/ J  


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA grym idé :D ser fram emot att läsa bloggen varje dag nu :) vissa saker i listan visste jag redan ;) mohaha!

2011-02-06 @ 17:38:40
Postat av: Anonym

//Guldfisken

2011-02-06 @ 17:39:10
Postat av: Jojjo

I love it! Hoppas rutinen sätter sig på 18 dagar så att du inte kan sluta sen ☺

2011-02-06 @ 18:35:35
Postat av: Jen

Jag ska försöka :D

2011-02-06 @ 19:08:51
Postat av: Ma

I love it! Nu gråter jag...

2011-02-11 @ 10:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0