Tänder och annat skoj

Ni vet när man har somnat i soffan/sängen fast man inte har borstat tänderna. Först funderar man på vad man har ätit och hur vida man verkligen måste borsta tänderna. Känner man att man har ätit 173 st djungelvrål kanske man ska överväga att släpa sig själv till badrummet och köra en liten tandtvätt. Om man inte känner att ens tänder just i detta nu håller på att frätas sönder kanske man helt enkelt struntar i det. Det jag ska berätta om nu har ingenting med det jag just berättade att göra, förutom att vi fortfarande är inne på kategorin tänder. Kom precis ut ur duschen och tänkte att jag borstar tänderna på en gång så har jag det gjort. Sen kom jag på att det är en jävligt smart metod mot småätandet som tydligen enligt statistik förekommer kl. 15.23, men jag anser att det är sent på kvällen, iallafall för mig. Borstar jag då tänderna vid 8 så kommer jag inte äta någonting smaskigt, eller något äckligt, eller något nyttigt, på hela kvällen. Det är så inte värt att ta en godisbit och sen behöva borsta tänderna igen. Ska börja att borsta tänderna direkt efter middagen så kanske mitt småätande avtar. Jag är en avdankad kak-narkoman som dock har påbörjat vägen tillbaka till det kak-fria Sverige avsevärt. Det gör det inte lättare när det kommer nya kak-reklamer lika ofta som jag byter trosor, ca 3 ggr i veckan.


Kommentarer
Postat av: barr

de där böckerna är så jävla braa :D

2011-04-02 @ 12:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0