Dag 2 - Det här åt jag idag

Dagen inleddes med en surdegssmörgås med salami och African Rooibos-te.
Smarrismarr! Är ingen frukostmänniska men ibland så är jag sugen. Salami funkar
nästan alltid. Surdegsbröd är svingott och om ni någon gång äter på Gateu (stavning?) i
Täby centrum, ta en surdegssmörgås, slår allt! Surdeg är nyttigt för vår kropp också,
av massa olika anledningar.



"Surdeg är väldigt bra, förutom att det gör brödet väldigt gott och hållbart har man sett att
 det ger ett lägre glykemiskt index än bröd utan surdeg. Detta innebär att blodsockret stiger
långsamt vilket i sin tur kan leda till längre mättnad och mindre risk för blodsockerfall och sötsug."

Lunch åt jag på mitt jobb där vi har världens godaste mat = en riktigt duktig kock.
Idag blev det kyckling inlindad i parmaskinka med potatis i ugn och fetaostkräm. Eller sås.
Eller vad det nu heter. Sen fick vi en sallad till och broccoli och aubergine. Åt tills jag
storknade. Efter maten tog jag en kopp kaffe, min första på flera månader. Var
lika ogott som jag minns det men det slinker alltid ner ändå.

Middagen åt jag med min vän Linda i Täby centrum. Man vet ju vad det brukar bli
när man äter där. Börjar på don och slutar på ken. Men idag blev det annan mat, nämligen
Sawadee. Jag åt ris med kycklingnuggets (SUPRISE!!!) sötsur sås och vitkålssallad. Mumma
it was :) Nu efter träningen blev det en knäckesmörgås med skinka och Johannessenap och
ett glas juice! Nu kan jag lägga mig mätt och belåten. Godnatt! / J


Kommentarer
Postat av: Ma

Mums surdegsfralla!

2011-02-11 @ 10:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0