Dag 14 - Min(a) bästa utlandsres(or)a

This is a hard one. Har varit på så många bra resor! Det var också därför jag var tvungen att dela upp utlandsresor och idrottsresor för det är så skilda saker. Min bästa resa när jag var yngre var när jag och Malpal var i Spanien med mina föräldrar, min bror och hans kompis. Har ganska få minnen därifrån men dom jag kommer ihåg är helt sjuka. Jag och Malin bodde tillsammans i ett rum. Första natten hade jag svårt att sova, som vanligt, så jag ligger och tittar upp i taket. Då reser sig helt plötsligt Malin upp ur sängen, och kollar runt i rummet som en robot. Mitt hjärta rusade som om det var ett hästlopp inuti mig. Fyfan, kommer nog aldrig glömma det. Hon såg helt förvirrad ut, så jag frågade "Malin, vad är det?" Då kollade hon på mig med samma blick som människor som är utklädda till dockor har, och svarade "ingenting" sen lade hon sig ner och somnade på två röda. Tror inte jag sov en sekund den natten. Natten efter vaknar jag och jag inbillar mig att Super Mario är påväg att klättra upp för min säng, haha! Helt sinnes vad man kan få för sig saker på natten. Har slutat med det nu dock! Sedan hade Malin såna här minismå flätor i hela håret, sen släppte hon ut dem efter några dagar och oj vad vi skrattade. Har någon gammal bild där hon står där i sitt fluff och en urtvättad Storvreta-tshirt, vilken tjej! Sedan blev min bror magsjuk så han låg hemma medan jag, Malin och Patrik (johans kompis) röjde runt i poolen. Malin skulle sitta på Patriks axlar och jag på Malins rygg. Tror ni vi lyckades? Big nono. Men ihärdiga var vi! Sen var det en rolig grej som jag minns som om det var igår. Mamma och pappa hade gjort en frågesport till mig och Malin. Vi hade skitkul, sen kom det en fråga som var "Vad innebär en retur?". Min finska mamma kan inte uttala U sådär klockrent, hon säger exempelvis yggla istället för uggla, och jag älskar henne ändå. Men iallafall, jag hade ju lärt mig hennes uttal och förstod direkt vad hon menade och svarade rätt. Malin såg helt ställd ut och sa "men vadå retyr? Vad är retyr för något?" Tror inte jag fick poäng för den. Äh, iallafall var det en sjuuukt underbar resa och jag är otroligt glad för att Malin var med mig i en hel vecka. Love you man <3

Nästa resa är Kreta med Samuel som var supermysigt och vi bodde på ett jättebra hotell med tio meter till stranden. Poolen var perfekt, tills en unge bajsade där i, och korven flöt runt. Vi åt på världens mysigaste restauranger. En låg skithögt upp på ett berg och där satt vi längst ut vid räcket och åt Moussakka och tittade på solnedgången. Romantiskt! Sedan åt vi på en restaurang där vi hade en pårlande bäck precis bredvid vårt bord med massa fiskar och sådant. Var sjukt mysigt! Sedan hade vi bara det superbra i allmänhet. Hotellet låg jättenära stranden, och på andra sidan hotellet låg shoppinggatan, och det var väldigt lugnt vilket vi ville att det skulle vara. Och det var också min första utlandsresa utan mina föräldrar, så det var ju extra spännande! Jag är ganska hemkär tråkigt nog men det blir bättre och bättre :) Kreta är najs iallafall, och min pojkvän är najs också <3



Sedan var det ju Zakynthos med Samme och hans massa kompisar, och jag. Visste inte om jag skulle överleva men hade det supernajs hela veckan. Var väldigt stor skillnad från Kretaresan. Istället för det lugna så gick vi ut varenda kväll. Första utestället vi var på var proppfullt, man trampade på varandras fötter och det tog en halvtimme fram till baren. Sedan hittade vi ett jättemysigt ställe som var sjukt smart uppbyggt. Man gick upp för en trapp och som kom man upp på typ en taverna, med bar, mysiga soffor och barbord. Sen gick man in genom en ny dörr för att komma till dansgolvet. Det var helt ljudisolerat ut och var skitnajs att bara sitta där och snacka sen ta strandpromenaden hem. Hände ju rätt många spårade grejer där också. Vi åkte på båtresa en heldag och vi skulle stanna till vid ett vrak, var en liten vik med en jättefin strand och klarblått vatten. Båten började bromsa in, den var säkert 15 m hög. Daniel hoppar såklart i smart som han är. Och chauffören ropar ut i högtalarna att man absolut inte får göra så och vi stod ju bara där och garva för man vet hur Daniel är. Sedan simmar han och simmar men kommer ingen vart. Vi hoppar av vid stranden och väntar på honom. När han kom fram såg han helt slutkörd ut och det första han säger är att han seriöst trodde att han skulle dö, och vi skrattade fortfarande lika mycket hemska som vi är. Sedan hade vi någon liten rutin, eller Mattias hade. Efter att vi hade ätit färdigt ute på kvällen och var påväg in mot partygatan drog Matte upp en 1,5 l petflaska med egen blandning ur någon liten sketen plastpåse. Denna gick vi alla och drack av tills vi kom fram och det räckte ganska bra. Folk undrade ju såklart vad vi höll på med men vad är en utlandsresa utan att folk undrar vad man håller på med? Det var iallfall en väldigt lyckad resa och zakynthos ska man definitivt åka till om man vill parta parta parta.





Sedan var det Turkiet med Samme förra året vilket var nästan bäst tror jag alltså. Kände redan när jag klev av bussen där vi skulle bo att allting kändes helt rätt. Jag är väldigt kräsen när det gäller omgivning och hotell och sånt så det var ovanligt att det kändes rätt på en gång. Vi klev av mitt i vår lilla by där det gick en liten kanal i mitten av gatan. Där satt familjer, gamla som unga, och drack te och tittade på alla turister. Det gick runt sköldpaddor i rabatten och atmosfären var sjukt jävla najs. Vårat hotell var det häftigaste jag har sett. Har aldrig varit med om att folk bär upp ens väskor när det finns hiss. Hotellet hade egen frisörsalong, juvelbutik och supermarket. Poolen var enorm med två rutschkanor som vi iofs åkte i två gånger men dom var fina att titta på(...) Vi hade all inclusive och käkade mat på hotellet varje dag förutom en. Det var ett väldigt bra val då utbudet på restauranger inte alls var bra. Men jag skulle nog inte välja det igen, för mat är ju en del av själva upplevelsen. Men att kunna gå och hämta öl, läsk, vatten och annan dryck hela dagarna utan att betala var perfekt. Man lägger hur mycket pengar som helst på vatten när man är utomlands och nu var det bara att gå och plocka. Vi åkte till Marmaris två gånger i en jättemysig liten båt som avgick en gång i halvtimmen. Där fanns allt, skorna var det som det fanns mest och bäst av. Sen vet ni ju hur modet är i sådana länder. Den resan ligger nog iallfall i toppen, men de andra ligger strax under. Jag älskar dig min musulmana <3




Alla resor är ju bra på sina sätt. Olika människor och olika upplevelser. Jag har iallafall inte haft något misslyckad resa om man säger så, och ingen mindre bra heller så jag är jävligt nöjd. Sedan får vi se vart nästa resa tar oss! Vet iallfall att det kommer bli underbart som vanligt. Ska till Barcelona med mi familia i slutet på Maj också, det ska bli skitkul. Lite annorlunda att inte bara åka på sol och bad-semester utan att bo i en storstad och göra vadå? SHOPPA. Och då menar jag shoppa.

                                                                                                                 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Samme

Buu för shopping :)

SOL OCH BAD ska det vara!!



Älskar dig muslimovic! <3

2011-02-24 @ 22:06:48
Postat av: malpal

looooove yoooou longtime <3

2011-02-25 @ 10:57:20
Postat av: Ma

Härliga minnen..puss

2011-02-27 @ 22:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0