Dag 10 - Den här veckan

Då ska jag alltså återigen skriva om det tråkigaste jag vet, vad jag gör hela dagarna.
Appropå dagarna, älskar Hellenius imitation av Mads Mikkelsen. Så jävla bra!



Lets go;

Måndag

Alla hjärtans dag. Vaknar till ett supergulligt sms från min kära man. Hela dagen blir bra
om man vaknar upp till sådant! Tog mig till jobbet, eller ja, pappa tog mig till jobbet i sin
bil. Nu ska jag verkligen inte ta åt mig äran här. En helt vanlig morgon, lite kramgoare än
vanligt. Men det var ju sviiiiiinkallt! Så vi var inne och myste hela förmiddagen, var riktigt
najs. Kramades på vilan, slutade självklart med att alla barnen irrar runt och en stackare
krockar med en annan. Här försöker vi pedagoger göra något gott för mänskligheten och
vad händer? Spagetti och Köttfärssås till lunch, sån jävla bra måndagsmat! Hah, det där
lät lite roligt. "Här försöker vi pedagoger göra något bra för mänskligheten, och vad händer?
Jo, det blir spagetti och köttfärssås till lunch."
Ja, sen hände väl inte så mycket mer egentligen.
Slutade 4, hade möte 5 så satt och lekte med ipaden i en timme. Sen käkade vi
chokladhjärtan och bullar och fick faktiskt mycket gjort ändå :) I love my job.
 Hem hem hem, träning träning träning, sova sova sova!

Tisdag

Tuesday alltså. Dagarna virrar ihop sig med dagarna så kommer inte ihåg vilken
dagarna som var när dagarna var. Jo, nu! Kommer till dagis, då står larmet och piper.
Knasigt tänkte jag, och så stod det "INBROTTSLARM" på själva apparaiten. Men det var
tydligen inget knasigt, hade blivit strul på morgonen. Men sedan stod skiten och pep
hela dagen, hade man inte tinnitus innan hade man säkerligen det nu. Var fortfarande
kyligt men vi tog oss ut ändå vilket var schönt. Dagen gick lika snabbt som Sofie
Martin springer. Sedan var det bara att ta tåget hem, tänkte jag. Ser tåget komma in på
stationen i Kragsta, springer som en dåre, "yes, kommer hinna" tänker jag. Konduktören ser
mig komma springandes. Och så ska den jäveln jävlas med mig! När jag är fem meter från tåget
 viftar han med sin konduktörshandikappade arm så dörrarna stängs och jag missar!
Ja, sen skrev jag Fias never-ending-inlägg och såg på Sommar i Sverige med mammsen.

Onsdag

Onsdag är idag så den dagen blandar jag inte ihop med någon annan dag. Drog iväg och åkte
pulka på förmiddagen, mycket mysigt! Var en riktig höjdardag faktiskt. Sedan kom vi tillbaka
och käkade, pannbiff med potatis och brunsås. Katching! Det satt väldigt fint. Sedan gick vi ut
runt 1, var ute tills jag slutade 16.15 så jag har ju andats väldigt mycket frisk luft idag men jag
är konstigt nog tröttare än vanligt. Blir man trött av att andas frisk luft? Sedan var det ju en liten
roligt grej som hände. En unge hade varit i Thailand och jag frågade om denne hade sett några
annorlunda djur. Barnet tänkte så det knakade. "Rådjur!" Det finns tydligen i Thailand också...
Sen bar det av på träning, och nu sitter jag här. Nyduschat i min röda mjukisdress som jag aldrig
skulle gå utanför dörren med, men den är så mysig. (Tack mamma!) Ska ner och sälla lite när
jag har skrivit före. Ni vet "Blog first, family later."  NEJEE! Så långt kan jag bara inte gå.

Torsdag

Börjar tidigt, slutar tidigt. Ska hem och dö i soffan innan träningen sen är väl iprincip den dagen
över också. Veckorna rinner iväg som sand ur mina händer, som vatten i en pårlande bäck, som
tårar ur Carres ögon när vi inte setts på en dag. 

Fredag  

Äntligen fredag, igen! Och äntligen får jag träffa Samuel som jag inte har träffat på hela veckan.
Då ska vi nog bara slappa sönder och se lets dance kanske? Jag älskar fredagar, speciellt när man
är med dem man tycker massvis om, vilket jag oftast är. Det är ju kul att ni vill umgås med mig
förresten, alla ni som nu gör det.

Lördag

På lördag kanske det blir en sväng i stan om vädret tillåter sen ska jag bjuda min champinjon på
middag i stan för att han är så fin, och för att fira alla hjärtans dag! Blir väl O'pizzicato som vanligt!
Riktigt god mat :) Pannacottan till efterrätt är oslagbar. Sen är ju maten god den med förstås,
men man sparar sig ju alltid till efterrätten. Sen blir det nog bara myspys den dagen också.
Blir väl COD halva natten som vanligt. (Addiction!!!) Man brukar ju tröttna på spel efter
ett tag, men det är fan omöjligt att tröttna på detta.

Om det händer något speciellt får jag väl helt enkelt berätta om det någon annan dag.
Är ju rätt svårt att förutspå vad som komma skall så att säga. Men en sak förutspådde
jag iallafall. Att det här blev det tråkigast inlägget jag någonsin skrivit. I'm so out / J


Kommentarer
Postat av: Samme

Lets dance låter lite tveksamt men i övrigt ser det bra ut, hehe! Mysigt på lördag :) <3

2011-02-16 @ 21:14:26
Postat av: carre

hahah du är rolig du! but i guess that's true.. eller?

2011-02-18 @ 22:12:13
Postat av: Ma

Jag älskar dig galet mycket..

2011-02-19 @ 17:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0