Lilla Lady

Vad händer?

Känns jävligt trist att behöva lämna jobbet om två veckor, känner mig ju som hemma nu.
Får hoppas på att någon behöver mig någonstans, annars blir jag hemma hela dagarna och
äter gifflar tills jag inte kan stå. Om några år kanske jag har hittat en utbildning som passar
mig men då har helt glömt bort hur man pluggar. Det slutar med att jag bor hemma tills jag
är 35 då mamma och pappa bokstavligt kastar ut mig genom sovrumsfönstret. Jag vankar
ute på gatorna utan pengar, bil och körkort. Tillslut är jag en av dem som sitter med en
pappersmugg på drottninggatan. Hjälp mig.

Skämt åsido! Jag kommer överleva, har gjort det hittills. Om någon hittar något att plugga,
hojta till! Känns som att jag skulle kunna plugga vadsomhelst nu för att kunna söka jobb sen.
Skulle lätt kunna jobba på dagis tills jag hittade något jag verkligen vill plugga. En mamma på mitt
dagis sa till mig för några dagar sen att det är personen som måste klicka med barnen och inte
den titel man har. Jag förstår att man inte tar in vemsomhelst i min ålder, men kan man
inte ge folk en chans? Utbildningarna vill att man ska ha arbetslivserfarenhet, jobben vill att
man ska ha en utbildning. Vad ska man göra?

/ J


Kommentarer
Postat av: mamman

Du är bäst gumman! Du har jobbat stenhårt och kommer få nytt jobb, det vet jag. Plugga, ja det bra..snart hittar du nåt som du kommer att älska..Puss

2010-11-20 @ 11:47:52
Postat av: Jen

Tack mamma, du är bäst.

2010-11-21 @ 01:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0